Traduction en cours

L'Agora est la place publique située devant l'Arène où tout le monde se retrouve pour discuter des combats. On y dénombre de nombreux cafés, où certains habitués ont l'habitude de se réunir et parler de leurs derniers exploits.

Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Jeu 6 Oct 2022, 08:40

Message: Mohja vous souhaite la bienvenue

Bienvenue !

Je m'appelle Mohja et je suis l'organisateur des combats de Challengers.

Il m'arrive d'envoyer des messages ici, et parfois je donne quelques cadeaux quand le message est lu : cliquez sur le bouton Marquer comme lu pour obtenir la récompense.

Si ce n'est pas déjà fait, pensez à créer votre écurie et à recruter des combattants : menu Mon écurie.

Besoin d'aide ? Pensez à utiliser le forum de Challengers : menu Forum (mêmes identifiants de connexion que sur le jeu).
Vous pourrez y poser vos questions à moi ou aux autres entraîneurs, participer aux discussions, apprendre des trucs et astuces...


-- -- --
Google Trad:
Mohja welcomes you.

Welcome !

My name is Mohja and I am the organizer of the Challengers fights.

I sometimes send messages here, and sometimes I give some gifts when the message is read: click on the Mark as read button to get the reward.

If you haven't already done so, consider creating your team and recruiting fighters: My team menu.

Need help ? Remember to use the Challengers forum: Forum menu (same login credentials as in the game).
You can ask your questions to me or other coaches, participate in discussions, learn tips and tricks...
-- -- --

Il m semble que c'est très bon, mis à part peut-être quelques tournures de phrase, car c'est traduit mot à mot mais il y a peu d'éditions à faire.
En tout cas, c'est compréhensible en l'état.


Je traduirais comme celà:

------------
Mohja Welcomes you.

Welcome!

I am Mohja, Challeners' fights organizer.

You'll sometimes get messages from me and might get a reward when you mark it as read.

The first step is to create your Team and start recruiting Fighters. Please check My Team menu.

Need help? Please check the forum, forum menu from the left sidebar (same login credentials as in the game).
You'll be able to get in touch with me and the other Lanistas, talk about the game and get some tips.
----------

Mais c'est du perfectionnisme et je me rends compte que ça (me) prends beaucoup plus de temps, du coup, je pense que pour les messages, la traduction google est bien suffisante, pour l'instant tout du moins.
Pour les règles, on verra demain, j'essaierai de traduire un chapitre.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Jeu 6 Oct 2022, 15:54

Merci pour le test.

Je pense que le point à réfléchir, ce sont les mots un peu particuliers, ou les abréviations (par exemple ce qu'on trouve sur la fiche d'un combattant). PUI, RES, ... ? A voir si ça passe bien à la traduction.

J'ai pensé à un point difficile où il faudra que je regarde comment faire techniquement : tous les textes formatés par rapport au féminin/masculin ou singulier/pluriel.

Au final, je me demande si ça ne serait pas plus simple de créer une copie de tous mes scripts et de les appeler xxx_fr.php et xxx_en.php. Et tant pis pour les autres langues (l'anglais, ça passe partout).
Mohja, fondateur de l'Arène Challengers.
- je suis le maîîîîître ! Et toi, qui es-tu ? -
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Jeu 6 Oct 2022, 16:45

Pour la fiche de gladiateur:
CARAC: Characteristic (anglais) c'est assez proche, du moment qu'il y a une fiche d'aide ou que l'info bulle est en anglais (si on peut le gérer dans les préférences)
Naturel: Natural (anglais) -- c'est assez proche
Modifiée: Modified (anglais) -- pareil, avec Nat. et Mod. ça passerait parfaitement dans les deux langues.

Marche parfaitement
REF: Reflex
PUI: Puissance - terme archaïque en anglais mais ça marche.
RES: Resistance
END: Endurance
ENE: Energy
ARM: Armor
SUR: Survival
FAT: Fatigue, Stamina est plus couramment utilisé mais ça passe.

Ne fonctionne pas
VIE: HP (Health Points) est le plus courant en anglais mais vie est assez connu pour les expressions françaises comme "c'est la vie" très utilisée ou du moins connue par les anglophones.
SOU: Suppleness ou plus couramment utilisé: Dexterity (DEX) = Dextérité(fr), Dex marche dans les deux langues.
ESQ: Dodge, Evasion, evasion marche dans les deux langues.
TOU: THC en anglais (To Hit Chance ou Hit chance, Hit rate)
DEG: Damage

A mon avis, si on peut remplacer esquive par evasion pour tout le monde et souplesse par dextérité, les deux termes seraient probablement les plus propres à semer la confusion (SOU et ESQ), le reste est une question d'habitude.

Ou alors, des infos bulle partout dans la langue choisie et le tour est joué, inutile de changer quoi que ce soit.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Ven 7 Oct 2022, 09:30

Aide novice (intro)

A1 - Objectives
Win your fights and make yourself known and feared by your opponents!

A2 - What is it about?
This is a game of strategy (long term) and tactics (day to day).
One turn a day. Manage your team how you see fit and come back next day to get the results. fights resolution happens at night (Paris timeline)
Be patient, Read Mohja's messages and the help, check the forum if you have any question.
No pay-to-win features, it's free and no one gets unfair advantages.

A3 - To start playing
1° Create your Team : Menu "My Team"
2° Create a fighter : Menu "My fighter" or menu "My Team", tab "Fighters".
3° Read Mohja's messages carefully.
First fight should happen after 3 or 4 days, depending on other fighter's availability and you should have 4 or 5 fighters by then.

A4 - To progress quickly
- read carefully Mohja's messages (menu "Mohja's messages")
- refer to this game help and to the "Help (expert)" when you want to dig deeper.
- Join a clan ("My clan" menu) and visit the general forum and your clan's.

A5 - Pace of the game (in short)
- One Game's turn per day, from 5am to 3am the next day. Between 3am and maximum 5am (Paris timeline= GMT+0), the game is closed to perform various tasks, such as resolving fights.
- Combat round: 1 round per game turn; the combat ends with the victory of a team or after 3 rounds. The match can also end in a draw (no winner or loser).
- status :
o free : fighter available to be automatically selected in a fight the next day
o fight : fighter engaged in a fight (see below the 2 "phases" of fight)
o recovery : recovery from a fight (1 real day of waiting for the player, but x days added to the age of the fighter)
- phase ("combat" state) :
o physical preparation: 1st day following the attribution of a combat (allows the player to adjust his equipment and tactics)
o tactical preparation: each day before a combat round (allows to adjust tactics but cannot change his equipment)
The cycle for each fighter is as follows:
combat (physical preparation) -> [ combat (tactical preparation) ] x number of rounds -> recovery (-> free) -> combat (physical preparation) -> ...

-- -- --


Premier chapitre de l'aide novice, ça m'a pris 10 minutes mais je pense que je peux le faire en 5 vu que je me suis dispersé en cherchant des infos sur les fuseaux horaires et quelques broutilles.
C'est une édition de traduction automatique de DeepL recommandé par Moine Kaï.
Je n'ai pas comparé avec Google trad vu que ça marchait pas mal du tout, très peu d'éditions à faire.

Il va y avoir des chapitres plus complexes à traduire mais ça devrait se faire assez vite.

Ensuite, je ferais peut-être une synthèse à ma sauce en français et en anglais pour ceux qui sont allergiques à la lecture.
Le mal du siècle...
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Ven 7 Oct 2022, 13:44

Poursuivant avec l'aide (novive)

B Clans

B1 - "My clan" menu
If you don't belong to a clan yet, this menu will allow you to join a clan or to create your own.
Once you've joined a clan, you'll be able to check your clan's statistics and members.
When you're a clan manager (multiple clan managers are allowed), you'll be able to accept new members, build new structures, form an alliance...

B2 - The importance of a clan
Many advantages in the game are given to clan members:
- daily bonuses (experience, credits...) thanks to the constructions made by the clan
- the possibility to join the team tournament and the clan fight
- the tactical option to favor the fighters of your clan (target an opponent from outside the clan, heal an opponent from the clan...)
- access to a private space dedicated to clan members to share information, tactics... (menu "Forum")

C - Your Team

C1 - "My Team" menu
After creating your team, you'll be able to manage your team there.

C2 - Buy / Sell a fighter
In "My Team", tab "Fighters", you can :
- buy a new fighter.
- sell a fighter (not engaged in a fight)
- allocate fan groups (from 20 Team fans), allowing your fighters to earn more disciplines experience.

C3 - Buy / Sell an equipment
In "My Team" menu, "Equipment" tab, you can :
- buy a new equipment by clicking on "Buy"; the prerequisites to be able to buy it are shown in a tooltip by hoovering the mouse on the equipment's name.
- sell a piece of equipment (about one third of the purchase price)
- equip / unequip an equipment or check the prerequisites to equip it by displaying the tooltip on the question mark

C4 - Improve your Team
In "My team", tab "Improvements", you have the choice between three types of improvements:
- "Accommodation": allows you to buy additional fighters.
- "Storage": allows you to have more space to store equipment not worn by your fighters
- "Tactical upgrade" / "Fighter upgrade" / "Equipment upgrade": allows you to start specializing your stable in one area
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Ven 7 Oct 2022, 19:41

D - Fighters

D1 - "My fighters" menu
Display your fighter‘s list by clicking on "My fighters":
- symbol: The grey bars turn to yellow if a conversation started, top one for the team, second one for your clan and last one for public conversation to chat with or taunt your opponents (at your own peril)
- symbol: indicates that your fighter is not yet engaged in a fight.
- fighter's name: the colour indicates his status (see D2 - fighter's status)

D2 - "Fighter's states" menu
- Free : will be assigned a fight for tomorrow
- Physical preparation: Displays fighters characteristics without equipment, you can equip your fighters or upgrade them if you have any free experience and ability points left.
- Tactical preparation: Displays fighter‘s equipped characteristics. You can adapt your tactics to your current opponents (or go with generic tactics). Upgrades and equipments aren‘t available. The fighters are ready to rumble, you‘ll get the results tomorrow.
- In recovery: Phase between two fights, sometimes, this phase is skipped and you‘re back to physical preparation with different opponents or even the same one, depending on fighter‘s behaviors and availabilities.
- Dead: Your fighter met his maker and died in the arena during the combat phase or one of his unequipped characteristic went below 0 due to old age. A record is kept in the graveyard. Equipment worn is not lost and will be found in your team‘s storage unit.

D3 - Characteristics and attributes
The attributes are calculated from the characteristics.
This information is for you to discover.

D4 - Disciplines and skills
There is 5 disciplines your fighters can master, each offering 5 skills. Skills will be displayed once you reach level 1 in a discipline.
1° Select 2 disciplines.
2° All your experience gains, from fights, fans or clan training only improves these 2 disciplines.
3° Discipline‘s experience can be used to learn or improve your skills from that particular discipline. Go to My Fighters‘ menu then training tab.
4° Passive skills only work if the corresponding Discipline is selected.
5° Active skill can be used regardless of selected Disciplines through your fighter‘s tactics. Go To My Fighters then the tactics tab (see D6 - Tactics)

Skill‘s descriptions: Unlock disciplines in game to get more information.

D5 - Equipment
In order to equip a device, you must have enough energy (ENE) and have a sufficient level in the corresponding discipline.
You cannot unequip or equip your fighter during the tactical preparation phase (see D2 - Fighter states).

D6 - Tactics
Stronger attributes give you an edge, but you will quickly learn that good tactics can turn a match in your favour even when the odds aren‘t.
Don't worry if you don't understand anything at first, with time you will become a specialist!
Example: Your gladiator rests when he‘s too tired and use the standard attack against his opponent with the lowest evasion attribute otherwise.
tactic n°2: if I am < 20% stamina, I rest.
tactic n°1: If I am >= 30% stamina, I attack an opponent 0% EVA (evasion)
default: I attack a 0% EVA opponent.

There is 4 important components for each tactic line:
- the priority (#4 being the highest priority)
- the condition (If xxx is < % stamina), which means "as soon as".
- the action itself (standard attack here), which depends on your skills (except for standard attack and the basic rest action, which are available even to rookies)
- targeting (an opponent 0% EVA), which allows you to target your opponent with the closest value you went for (displayed on the combat radars during tactical phase)
More information is available from the expert help menu. I recommend you to slowly and surely try to understand how it works, it‘s simple to use but hard to master!

D7 - Missions
You can do one new mission‘s fight after each arena fight. You‘ll fight NPCs during different scenarios in order to:
- delve deeper into the world of Challengers
- test and improve your tactics in already completed missions
Missions are created by other players, they‘re called "storytellers".
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Mar 11 Oct 2022, 08:37

Pour les abréviations, je les ai traduites mais ce n'est pas une grosse modification selon tes choix, @Mohja.

-- -- --
E - The Tournament

E1 - Why you should join
1) Battle rewards are increased. Each turn increased it further.
2) For the risk premium: the lower your fame compared to the other contenders, the higher your bonus.
3) For the thrill and the tactical challenge of a 2 players 4vs 4 battle.
4) To put your team on the map, tournaments have higher visibility.
5) Your fighters won't die during tournament.
6) Your fighters only take one day of recovery no matter what.

Don't forget to place your bets, it's free and you need the credits.

E2 - How to participate?
1) You must be part of a clan.
2) 4 fighters are required (4 vs 4 fights)

Pre-registrations are opened at the end of a tournament for non-competing teams.
Once the tournament is open, everyone can try to apply. You should be able to enter every other tournament.

F - To Battle!

F1 - Battle reports
Every day, you'll get it the reports from the news tab.
Everyone's battle reports are also provides in the fighter's tab and in "your fighters" tab at the bottom of everyone's character sheet, yours and your opponents.
Read the reports carefully as they're full of information, you'll learn to skip to the crucial moments quickly thanks to the small icons in front of every sentence:
: targeting action
successful attack
: attack dodged
disrupts or taunts
: heals
rests
: makes a parry
knocked-out
dies

F2 - The combat summary
Available from the "Summaries" menu. More icons, less text. This option is not much used by players in general, it will probably be improved one day by Mohja...

F3 - How to win a fight?
1) KO: Get your opponent's HP under the 0 threshold.
2) Tire them: Reduce your opponent's fatigue to zero and wait for the "fatigue blows" to knock them out.

Your fighters lose HP by taking blows or from an electric field and fatigue by acting, getting hit and by undergoing the "parry" skill.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Mar 11 Oct 2022, 18:28

G - Other aspects of the game

G1 - Learderboard
The Leaderboard menu displays several rankings. If your fighters are well ranked, they will get extra credits for each fight.
Your fighters rankings are also available from "My fighters", Leaderboard tab (if your browser allows flash, otherwise, the general Leaderboard is still available)

G2 - Awards
You'll be granted special awards under certain conditions, be it money/fame, fighter's characteristics, win/loses for example.
The Awards menu displays all the awards, the golden ones are the ones you've got and the grey ones the ones you should work on catching.
There's a difficulty rating on each one, ranking from 1, the easiest ones to 4.
The hunt for awards is a kind of mini-game, it's both difficult and quite rewarding for the hardest ones.

G3 - The player community
The "Forum" menu allows you to get in touch with other players. Players liven up the community through their comments on fights, predictions...
There's also a private forum for your clan members only, a very important place where you can share information about the game.

Use the game's username and password to log-in to the forum.

-- -- --


C'est fini pour l'aide novice!
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Mer 12 Oct 2022, 18:13

Bravo !

De mon côté, j'ai voulu réinstaller un logiciel pour bosser en local, mais j'ai été interrompu par un disque dur qui m'a lâché... Oui, parce qu'en fait ça fait plusieurs années que j'envoie en prod direct quand je code, parce que je n'arrivais plus à bosser en local sur mon poste :) Ca explique aussi que j'ai limité mes mises à jour, peut-être ?
Avant, je pouvais même tout faire tourner sur une clé usb, ce qui faisait que je pouvais l'embarquer partout et bosser dessus. C'était le bon temps...

Passe pas plus de temps sur les traductions à ce stade. Il faut que je puisse te garantir que je vais le faire, et pour ça il faut que j'avance un peu de mon côté, d'abord.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Mer 12 Oct 2022, 18:29

Dans le pire des cas, on peut épingler un fil de discussion sur les règles en anglais avec un index et une photo d'écran corrigée sous paint brush pour mettre le tout en anglais.

Ca demande 0 heures de code et vu l'activité du forum, j'imagine qu'un anglophone ne perdrais pas grand chose, et il doit y avoir une poignée de personne pouvant répondre à des questions en anglais.

Et puis ça m'a permis de trouver quelques inconsistances sur les règles, par exemple les 3/ja par jours, c'est indiqué presque partout 5 jours d'ancienneté par jour réel saus à un endroit, les 5ja n'ont pas été corrigée lors de la dernière mise à jour.

Ca te pose un problème si je continue puis poste tout ça au propre avec les abréviations actuelles et un index?
Ensuite, je ferai un guide de démarrage rapide sur Challengers pour les nuls. :mrgreen:
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Sam 15 Oct 2022, 20:02

Salut,

Est-ce que tu pourrais essayer la traduction de la page correspondant au menu "Mon compte", et de, tout simplement, du menu lui-même (celui à gauche) ? Je pense qu'il faudrait que je commence par là.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Sam 15 Oct 2022, 20:04

Et pour l'âge, je vais modifier pour qu'on passe à un réel + 5j. C'est complètement fou que je n'ai pas remarqué, ni personne d'autre...
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Sam 15 Oct 2022, 20:25

Je viens de regarder pour la prise d'âge. En fait c'est lié à un autre problème, qui m'apparaissait confusément mais que je n'ai pas creusé.
En corrigeant pour passer à 5j par défaut, je pense que désormais les glads KO vont prendre 2 fois plus de jours qu'avant. En effet, la fonction qui gère la prise d'âge traite autant les combats que la prise d'âge "normale" de 5 jours. Or, pour tous les combattants KO, comme pour les combattants qui prennent leurs jours d'ancienneté, je divisais par 2. Normalement j'aurais dû le faire pour ceux qui ne sont pas KO, mais là, c'était l'inverse (apparemment)... Et évidemment, 5/2 arrondi au supérieur, ça fait 3...

Pour résumer, après cette modif (j'ai changé un 1 par un 0 dans un test) :
- les glads vont prendre 5 j d'ancienneté / jour réel
- les glads KO en combat prendront le total normal prévu de jours, et non plus seulement la moitié. Le maximum étant de 100j (là, on montant au max à 50).
- les glads qui terminent un combat sans être KO on un nombre de jours d'ancienneté pris divisés par 2, et non plus le nombre d'ancienneté normal comme actuellement.

Bref, grosse modif qui va doubler le vieillissement de la plupart des glads...

A noter que ça fonctionne de travers depuis... 2015 ! :siffloter:
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Dim 16 Oct 2022, 06:45

Mohja a écrit:Salut,

Est-ce que tu pourrais essayer la traduction de la page correspondant au menu "Mon compte", et de, tout simplement, du menu lui-même (celui à gauche) ? Je pense qu'il faudrait que je commence par là.


Ca marche, je vais commencer, je vais commencer par ça.
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Re: Traduction en cours

Messagede Gazdag » Dim 16 Oct 2022, 19:22

Mohja a écrit:
Bref, grosse modif qui va doubler le vieillissement de la plupart des glads...

A noter que ça fonctionne de travers depuis... 2015 ! :siffloter:


Pourquoi changer alors :siffloter:
Gazdag
 

Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Lun 17 Oct 2022, 07:50

Traduction du menu "Mon Compte"

-- -- --

MY ACCOUNT

ACCOUNT MANAGEMENT

WARNING!
Your account will be automatically deleted, beyond recovery, if you don't log-in for 3 month in a row


Referral
Your referral code : fqwb5ukt9px2xefb44jkpacsffa97l2cbwd6gnxf

If a player enters your referral code when they sign up and stays active for two months, you will be granted 3 months worth of free multi-account (and 1 month for the sponsored party), which can be used for any additional account.

Sponsored Parties list:
Information about your sponsored parties if you have any.

Wallet
amount currency
More information
Challengers' currency is the "day", it's used to extend the activity of an additional account (also called a multi-account) for x "days".
How to buy days?

Ce truc ne se charge pas chez moi.

Change your password
Enter your new password here:
You'll receive an e-mail with the new password. Please read it carefully, then delete it permanently, so that you don't leave your password in a message or in your trash bin.

Change your e-mail address
Enter your new e-mail address here:

Extra Options
Beta version: allows you to access the beta version of the game, at your own peril, if there is any at the moment.
Expert Rules only: Removes the Novice Rules menu if you think it's of no use to you.
Surprise of the day : Clan and Arena news will be hidden by default (clickable link to expand), check this if you want to keep the suspense when reading battle reports.

Holiday's mode
Your account will be frozen for up to 3 months (see the Warning on top of the page), current fights will be resolved before your fighters can rest until re-activated.
You can reactivate your account whenever you want.

Manage your extra accounts
To create an additional account, log out and do a normal registration.
After a few days (random period) after signing up for an extra account, the game will ask you to pay for this additional account before you can resume the game.
You can go to your multi-account management interface at any time by clicking on the small gear to the right of the additional accounts or friend accounts.
If you don't see any gears, you don't have to declare an extra account or a friend's account.

Delete your account"
--- Delete your account ---
WARNING, your whole team, fighters, upgrades and wallet will be lost, there is no turning back!

In order to delete your account, you must first leave your clan (menu My Clan)
Dernière édition par Atanarjuat le Mar 18 Oct 2022, 09:35, édité 1 fois au total.
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Re: Traduction en cours

Messagede jacky » Mar 18 Oct 2022, 09:01

Mohja a écrit:
Pour résumer, après cette modif (j'ai changé un 1 par un 0 dans un test) :
- les glads vont prendre 5 j d'ancienneté / jour réel
- les glads KO en combat prendront le total normal prévu de jours, et non plus seulement la moitié. Le maximum étant de 100j (là, on montant au max à 50).
- les glads qui terminent un combat sans être KO on un nombre de jours d'ancienneté pris divisés par 2, et non plus le nombre d'ancienneté normal comme actuellement.

Bref, grosse modif qui va doubler le vieillissement de la plupart des glads...

A noter que ça fonctionne de travers depuis... 2015 ! :siffloter:


C'est pour ça que des combattants qui restaient debout prenaient plus de jours d'ancienneté que d'autres qui étaient KO ?
J'en étais venu à me dire que c'était à cause des pv temporaires
Jacky, fondateur des Jacky Brothers, entraîneur de la GF.Corp.

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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Mer 19 Oct 2022, 10:17

GAME MECHANICS & STATISTICS

Game mechanics

Combat duration
maximum number of combat rounds: 3 rounds (1 round per day if the combat isn't resolved faster)
maximum duration of a combat round: 10 minutes (=600 seconds)

Fatigue
fatigue for a successful attack (standard attack) : 1
fatigue for a failed attack (standard attack) : 2
fatigue for dodging a blow: 1
fatigue when failing to dodge a blow : 2
Additional recovery time when "feeling tired" (for each "feeling tired" message in the combat log) : 1 day (est-ce la valeur actuelle? +1ja/coup de fatigue?)
Additional recovery time after a KO by exhaustion : 10 days (idem, n'est-ce pas 20ja? cf. discussion récente)

Battle rewards
type of fight result xps of way xps of training credits glory
Duel Victory 20 11 21(5) 3
Duel Draw 12 7 16 1
Duel Defeat 8 5 13 0
Challenge (team side) Victory 22 11 22(5) 3
Challenge (team side) Draw 12 6 16 1
Challenge (team side) Defeat 8 4 13 0
Challenge (challenger side) Win 38 15(1) 26(5)(1) 5
Challenge (challenger side) Draw 18 9 22 2
Challenge (challenger side) Loss 14 7 16 0
Team Duel Win 26 12 22(5) 4
Team Duel Draw 12 6 16 1
Team Duel Defeat 8 5 13 0
Last Survivor Win 34 11(1) 20(5)(1) 2(6)
Last Survivor Draw 14(4) 5(3) 16(3) 1(8)
Last Survivor Defeat 10(4) 3(3) 13(3) 0(8)
Last Survivor by Team Win 34 12(2) 20(5)(2) 2(7)
Last Survivor by Team Draw 14(4) 6(3) 16(3) 1(8)
Last Survivor per Team Loss 10(4) 4(3) 13(3) 0(8)
(1) + number of opponents
(2) + number of teams
(3) + order of ko (ex: if 1st ko of the fight, then +1; if 2nd ko, then +2)
(4) + 2 * (order of ko)
(5) + 1 credit for every 20 in glory (ex : + 1 credit from 20 to 39 in glory)
(6) + (total number of fighters + 1) / 2 rounded down
(7) + (total number of teams + 1) / 2 rounded down
(8) + (order of ko) / 2 rounded down
Rewards for the Clash of the clan's fight (survivor per team) for the winning team :
- xp of way = 28 + (number of teams * 2)
- training xp = 12 + (number of teams * 2)
- credits = 20 + 20 + (number of teams * 5)
- glory = glory win survivor victory per team + 2

Costs of improvements
cost to upgrade a skill : 20 + 5*(current level)

Targeting bonus/malus
active targeting bonus : 5
active retaliation bonus : 4
passive malus for a busy target : -3
active targeting bonus for full attack : 1
passive targeting bonus for full attack : 1 + ( comp level / 10 ) rounded down
active targeting bonus to attack cautiously : 0
passive targeting bonus to attack cautiously : -1
active targeting bonus for in depth heal : 3
passive targeting bonus for in depth heal : 1
active targeting bonus to heal without exposing myself : 2
passive targeting bonus to heal without exposing myself : -1 - ( niv comp / 10 ) rounded down
active targeting bonus to influence by taunting : 2
passive targeting bonus to influence by taunting : 2
active targeting bonus to influence by covering : 2
passive targeting bonus to influence while covering : 0
default active and passive bonus : 0
These notions are explained during the game through Mohja's help messages

Tournament
There is currently 1 tournament:

tournament n°1

Grand Tournament: the priority of registration depends on the number of victories in the previous tournament (see Expert Help).
the registration is reserved to the stables having from 214 fans to 6448 fans (18 stables)
the tournament is done in 2 rounds, i.e. 4 participating teams
the next up-and-coming tournament will take place in 2 tournaments
the next tournament of champions will take place in 6 tournaments

There is currently 18 teams eligible for the tournament.
A second tournament with a lower glory requirements will be open if 19 teams or more are eligible.
Reminder of the conditions of subscription to the tournament: have at least 4 fighters, belong to a clan and your account not in holiday's mode.



Fighter's dispositions
Chances to take part in a combat as first pick:
Temperament Mode challenge team challenger team duel last survivor last survivor team duel description
chivalrous 35% 30% 70% 25% 20% 5% 15% Enjoys all types of combat.
cautious 60% 100% 0% 30% 0% 10% 0% Strong preference for team fights that are not too dangerous.
team player 30% 100% 0% 30% 0% 40% 0% Strong preference for hectic team fights.
loner 25% 0% 100% 0% 15% 0% 60% Prefers to fight alone.
show-off 60% 5% 95% 0% 35% 0% 5% Prefers to fight alone, especially in difficult challenges.
survivor 35% 10% 90% 5% 35% 25% 0% Likes to be the last one (alone or with a team) standing after a tough fight.
casual 35% 90% 10% 40% 5% 20% 0% Slight preference for team fights.
Very important: if the fighter has not found an available opponent for this kind of fight, he becomes a candidate for another kind, according to the following scheme
- challenge on the team side => team duel
- challenge on the challenger's side => last survivor
- team duel => last survivor per team
- last survivor => last survivor per team
- last survivor per team => duel
- duel => no fight

Other parameters
Combat logs stay available for: 3 months
Gladiator's immunity (can't die) for teams no older than: 120 days

Contacts

Administrators : Mohja's son
Storytellers : jacky

Game statistics

Player's peak today : 8
Number of clans : 7
Number of teams : 24
Number of teams eligible for the tournament : 18
Number of fighters: 197
Number of fighters in the biggest team: 14
Average number of fighters per team: 8.21
Longest fighter's career : 13671 days
Statistics in graph form at the bottom of the document:
- Disciplines used
- Discipline's level reached
- Most used skills
- Skill's level reached
- Fighter's Dispositions
- Registration dates and player's activity


Number of fighters with at least one level in a skill from a given discipline.
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Number of fighters who have reached a certain level in a given discipline (levels 1-5, levels 6-10, etc.).
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Number of fighters with at least one level in a given skill.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Lun 24 Oct 2022, 15:30

MENUS de gauche (et la suite dans un autre message plus bas)

-- -- -- LES CLANS (Rk. = Ranking)

CLANS

Rk. logo Clan Nb teams Glory


-- -- -- LES ECURIES

TEAMS

Filter by clan: ----- Display (bouton)
Remove filters: Display (bouton)

Rk. Logo Team Manager Clan Glory Fighter's nb Awards


-- -- -- LES COMBATTANTS

FIGHTERS

Filter by clan: ----- Display (bouton)
Filter by team: ----- Display (bouton)
Remove filters: Display (bouton)

1-40 Confirm (bouton) Next (bouton)

Rk. Fighter Fame Vic Tie Def KO Kill Rounds Age Status


-- -- -- LES LEGENDES

HALL OF FAME

Tournaments

Date N° Team Fighters Clan Nb attendees


Clash of the Clans

Date Clan Teams Fighters - Nb clans - Nb teams - max glory - max fighters per clan


-- -- -- CIMETIERE

GRAVEYARD

X graves belong to you!

None of your gladiators died... Yet!

Filter by clan: ----- Display (bouton)
Filter by team: ----- Display (bouton)
Remove filters: Display (bouton)

There is 638 tombstones in the arena's mausoleum.

Info-bille d'une tombe :

Gortti

Team:

Died on:

Gortti was killed by Cylon (Maison Steiner)
He had a 2024 days long career.
His days ended with -98 health points (45% chance of survival)

Characteristics (unequipped)

REF
SOU
PUI
RES
END
ENE

Disciplines
Survival level 3
Illusion level 55

Skills
Splitting level 58 spe 1 Mirror image, spe 2 Mirror image
Brutal attack level 58 1st spe. Pure strength, 2nd spe. Roughness

Fame:
Gortti had 444 fans.


-- -- -- CLASSEMENTS

RANKINGS

Most Famous - Most Victorious - Most KO - Most Lethal - Most Efficient - Fastest ladder climbing this month (ou alors on enlève "Most" )

Ranking Progression Name Cl. Trainer Team Clan

Autres termes dans les différents classements:
KO infligés: KO
Victoires: Wins
Efficacité: Efficiency
Entraineur: Trainer/Manager


-- -- -- RECOMPENSES

ACHIEVEMENTS

You have unlocked 12 achievements out of a total of 50. (24%)

Among all the teams currently competing in the arena, 50 rewards out of 50 have been won.

Caption:
x(y) means "y teams unlocked reward #x"
Difficulty : : easy : normal : difficult : impossible

Traduction des récompenses plus tard (en privé, j'imagine :siffloter: )


-- -- -- MESSAGERIE DE MOHJA

MOHJA'S MESSAGES

MOHJA'S MESSAGES (encore, ou) MESSAGES (pour MESSAGERIE)

**3 milliards de messages à traduire, là, y'a du taf**

Display all messages (including archives)


-- -- -- RESUMES

FIGHTING REPORTS

Display the latest fighting report of of :
Only show the actions of this fighter.
Display a cinematic summary. (quelqu'un utilise ce truc?)
Confirm (bouton)


-- -- -- NEWS

NEWS

TEAM
Today: Ninhursarg's fight (round 3)
Today: Sekhmet's fight (round 1)
Today: Viracocha's fight (round 1)
Today: You earned a total of 78 credits.
Today: Your fans help your fighters train: XXX (+YY xp)
Today: Sekhmet has won!
Today: Ninhursarg's fight ended with a draw...
Today: Sekhmet's previous fight ended with a draw.
Today: Viracocha's fight ended with a draw...
View news (6)

CLAN
Show clan news (1)
Yesterday : Your clan earned 43 Cr. ( attracting crowds : 40 Cr., sponsors : 3 Cr.).
2 days ago : Your clan earned 43 Cr. ( attracting crowds : 40 Cr., sponsors : 3 Cr.).
3 days ago : Your clan earned 43 Cr. ( attracting crowds: 40 Cr., sponsors: 3 Cr.).
4 days ago : Your clan earned 63 Cr. ( attracting crowds : 40 Cr., membership fee : 20 Cr., sponsors : 3 Cr.).

ARENA
Today: I present you a match where Minerva killed 1 fighter!
Today: Obituary of the day: Lem Ten was killed by Minerva (see).
View arena news (2)
Yesterday: The veterans' team won the tournament n°1! The fighters Old Owl, Old Idiot, Old Crone, Old Hiiii are being assaulted this morning by many fans! (je ne corrige pas la traduction automatique des noms, hein :P )
Yesterday: 4 Teams (Maison Steiner, Old Gods, GF Corp, Special Forces) made the best prediction in tournament #1 (2/3) and won 48 Cr.
Yesterday: I present a match where Guldeblast inflicted 3 KO! (A voir comment on différencie KO de vie = KO? et KO de fatigue = strangulation? Soumission? Comme au judo et autres sports avec des soumissions au sol)
2 days ago: Here's a top match won by Tim Oré.
3 days ago: Bloody fight of the day: 4751 damage, 2416 of which was inflicted by Ermac.
3 days ago: The Jacky Brothers clan won the Clash of the Clans!
4 days ago: No match of the day, no fighter having inflicted more than 2 submission KO.
5 days ago: Registration for tournament #2 is closed. The 4 teams will soon face each other.
5 days ago: I present you a match where the young fighter PNJ 1 won after inflicting 3 KO!
5 days ago: A new Grand Tournament (n°2) is open for registration.
6 days ago: I present a match where Norma Cenva inflicted the strongest punch (178 damages)
7 days ago: Registration for the tournament n°1 is closed. The 4 teams will soon face each other.
7 days ago: No match of the day, as no murder was committed by a fighter.
7 days ago: A new tournament (n°1) for Junior Teams (low fame) is open for registration!


-- -- -- TOURNOIS

TOURNAMENTS

Tournament n°1 Tournament n°2
Junior's tournament
Priority of registration is given to the lowest ranked teams.
Check previous tournament's winners here
Tournament over
The next tournament will start in 1 day.
You can pre-register for the next tournament (at the bottom of this page).

Les Sanguinaires won the previous tournament!

The Sanguinaires
The Sanguinaires
The Reberberes
The Sanguinaires
Girls Anarchy
Corporation
Corporation


Pre-registration is open for the next tournament!

For this special "junior" tournament, you can pre-register now.
You must pre-register 4 fighters for this tournament. Number of pre-registration places available: 1
The pre-registration is final and irrevocable.
It will be automatically transformed into a final registration in 1 day
Ninhursarg
Ehecatl
Sekhmet
Maat
Kukulkan
Viracocha


--------------------------------------------------------
For more information on how tournaments work, please check the "Help (novice)" section, chapter "E - The Tournament" or "Help (expert)", paragraph "G1 - The Tournament".


-- -- --

Tournament #1 Tournament #2
Grand Tournament
See the winners of the previous tournaments
The tournament will take place in 1 phase.
There are still 3 registrations missing to start the tournament (1 stable already registered)

You cannot register for this tournament: it is only available for teams between 1169 and 6649 fans (your team has 315 fans).


-- -- -- MES 6 COMBATTANTS

"Gladiator"s name"
Physical preparation phase (view last fight)
asocial M 20 wins / 1 draw / 0 losses / 25 KOs / 0 kills Seniority: 245 days 75 fans


CHARAC

REF
AGI (agility)
POW (power)
RES
END
VIT
ENE

Natural

Modified

ACT
ESQ
TOU (touch?) ou THC (To Hit Chances)
DMG (damage)
LIFE
ARM
SUR
FAT

ATTRIBUTES


Basic / Equipped

Last Survivor" combat : display information (3 fighters, 1 ally)

Message for your team : SEND (bouton)
Message for your ally : SEND (bouton)
Public message : SEND (bouton)

Team n°1 (1 fighter)


Combat history

Disciplines and skills Training Tactics equipment Missions Rankings Notes

Discipline Level Xp to spend Xp spent Used
Survival 4 10 150
Defense 4 10 150
Illusion 4 10 150
Time 4 10 150
Blades 4 10 150

Skill Discipline Type Fatigue Level Training Spe1 Spe2

Survival
Passive survival 0 / 0 0 level 1 (20 xps)
Unstoppable, Robustness
Unstoppable, Resistance, Integrity

Healing
Active Survival 1 / 1 0 level 1 (20 xps)
Improved healing, Regain
Improved healing, Regain

Extensive healing
Active Survival 3 / 3 0 level 1 (20 xps)
Adrenaline shot, Strengthening
Miraculous Healing, Vigilance

Strangulation
Active Survival 2 / 4 0 level 1 (20 xps)
Agility, Remanence Harassment
Agility, Remanence, Harassment

Body armor
Passive defense 0 / 0 0 level 1 (20 xps)
Stone Skin, Toughness
Stone Skin, Tireless

Cautious attack
Active defense 4 / 4 0 level 1 (20 xps)
Elusive, Accuracy, Second wind
Elusive, Power, Retreat

Field healing
Active defense 2 / 2 0 level 1 (20 xps)
Refuge, Improved healing
Refuge, Camouflage

Cover
Active Defense 2 / 4 0 level 1 (20 xps)
Synchronism, Perfect cover
Double remanence, In cover

Fake double
Passive illusion 0 / 0 0 level 1 (20 xps)
Blurred outline, Mirror image
Blurred movements, Mirror image

Taunt
Active illusion 2 / 3 0 level 1 (20 xps)
Distraction, Attraction
Distraction, Attraction

Feint
Active illusion 1 / 1 0 level 1 (20 xps)
Secret weapon, Body feint
Ultimate Destabilization, Remanence

Disruption
Active Illusion 1 / 1 0 level 1 (20 xps)
Secret weapon, Perfect Target
Ultimate Destabilization, Remanence

Anticipation
Passive time 0 / 0 0 level 1 (20 xps)
Supersonic reflexes, Brutal reflexes, Defensive reflexes
Supra-light reflexes, Temporal projection, Offensive reflexes

Lightning strike
Time active 4 / 7 0 level 1 (20 xps)
Acceleration, Accuracy ,Elusive
Frenzy, Power, Spin

Quick healing
Time active 3 / 3 0 level 1 (20 xps)
Increased speed, Improved healing
Elusive, Precipitation

Efficient rest
Active time 0 / 0 0 level 1 (20 xps)
Improved recovery, First aid, Counter parry
Improved recovery, Compressed time, Warrior's rest

Handling
Passive Blades 0 / 0 0 level 1 (20 xps)
Accuracy, Parry
Power, Ease

Full attack
Active blades 5 / 7 0 level 1 (20 xps)
Accuracy, Power, Body of steel
Accuracy, Power, Berserker's soul

Precise attack
Active Blades 4 / 5 0 level 1 (20 xps)
Finesse, Power, Caution
Finesse, Power, Vital point

Brutal attack
Active Blades 5 / 6 0 level 1 (20 xps)
Pure Force, Precision, Dread
Drill, Destruction, Destabilization
Dernière édition par Atanarjuat le Lun 28 Nov 2022, 17:37, édité 7 fois au total.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Mer 26 Oct 2022, 17:14

Argh !

Peut-être aurais-je du temps pour faire un peu de dev fin de semaine prochaine... Tu me mets la pression !
Mohja, fondateur de l'Arène Challengers.
- je suis le maîîîîître ! Et toi, qui es-tu ? -
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Mer 26 Oct 2022, 18:05

Prends ton temps, je continue de traduire quand j'ai du temps, je vais essayer de terminer rapidement comme ça, si d'éventuels anglophones veulent nous rejoindre, ils pourront retrouver leurs petits plus facilement même sans dev de ta part en consultant la traduction sur le forum.

Pas de panique, pas de pression, je continue tant que je suis chaud et que j'ai du temps. :mrgreen:
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Lun 7 Nov 2022, 23:42

Salut !

Bon j'ai été pas mal occupé, finalement, et donc j'ai rien fait.

Mais ça ne veut pas dire que je ferai rien dans les prochains jours ;)
Mohja, fondateur de l'Arène Challengers.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Mar 8 Nov 2022, 07:18

Pas de problèmes, j'ai ralenti mais je rassemble mes forces pour terminer.

Par contre, je me suis rendu compte que traduire les gros textes, c'est facile mais traduire les petits trucs éparpillés dans l'interface et les menus, c'est plus compliqué, enfin, ça devrait aller, il faudra juste une ou deux vérifications pour utiliser les même termes partout.
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Re: Traduction en cours

Messagede Amra » Mar 8 Nov 2022, 09:50

a (re)voté
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Ven 11 Nov 2022, 11:55

Mise à jour (plus haut) sur la traduction des menus de gauche.
Encore 4... :upgrading:
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Re: Traduction en cours

Messagede Aspic » Ven 11 Nov 2022, 21:53

Bravo pour ta motivation en tout cas :clap:
Entraineur de l'écurie : Fremens
Dans l'arène c'est tuer ou être tué... Nous on a un peu de mal à choisir :mrgreen: (69 victimes, 43 combattants au cimetière).
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Sam 12 Nov 2022, 06:19

C'est beaucoup plus facile de traduire que d'attirer quelques joueurs motivés ou de coder.

Enfin, j'ai relancé mon vieux compte sur les souterrains de Delain et recréé un Troll sur Mountyhall, je joue avec quelques joueurs sur les deux, j'attends le moment propice pour glisser quelques mots sur Challengers. :mrgreen:
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Jeu 17 Nov 2022, 20:17

Hop, j'ai traduit les compétences (édité message plus haut), menu de gauche quasiment fini, restera les règles expert et les messages de mohja que je réserve pour bien plus tard.

Enfin, sauf les super compétences que je n'ai pas et rajouterais plus tard, enfin, 5 comps de plus, c'est pas la mer à boire.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Dim 27 Nov 2022, 19:06

Bon, j'ai commencé... la page "mon compte" contient une nouvelle option pour changer de langue. J'ai fait la traduction d'une partie de la page "mon compte", pas eu le temps de faire le reste de cette page.
Pour le moment, c'est le seul endroit où on peut choisir son langage. Normalement ça reste enregistré, même si on se déconnecte. Je ferai plus tard un menu pour choisir sa langue en page d'accueil. Là, cette première évolution permettra de tester facilement.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Dim 27 Nov 2022, 20:50

Super, je continue demain pour les quelques menus restant.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Lun 28 Nov 2022, 17:35

Suite des MENUS, je ne pouvais plus éditer le message précédent.

Manque plus que:
- Equipemets
- Amélioration d'écurie, les info-bulles, je ne peux pas les copier-coller, il y a quand même 24 info-bulles...


-- -- -- MON ECURIE

--MY TEAM

6666 Fans
210 Credits
6 Fighters

Groupies 666/666 . Clan XX . Storage 2/69 . Tournament registered / unregistered . Clash of the Clans registered / unregistered

NEWS
Today: Ninhursarg is rewarded for her efforts, earning YY xps in her two active disciplines.
Today: You made 0/1 good pronostics for tournament #2. You will certainly do better next time!
Today: ZZZZZ has gained 1 xps of training thanks to your team upgrade.
Today: Your fans help your fighters train: Kukulkan (+23 xps)
Today: Viracocha has gained 50 xps in his two active disciplines. (seniority)
Today: The fights have brought you a total of 99 credits.
Today : Ehecatl won !
Today : Sekhmet won thanks to his team !
Today : Maat won !
Today : Ninhursarg won !
Today : You paid a contribution of 5 Cr. to your clan.
Yesterday: Your fighters' good rankings brought you a total of 17 credits.
3 days ago: The end of Kukulkan's mission chapter brought him 4 xp of training
3 days ago: Sekhmet lost...
3 days ago: Ninhursarg lost...
3 days ago: Sekhmet gained 2 in energy. (seniority)
3 days ago: Kukulkan ended in a draw...
4 days ago: YYYY is rewarded for his efforts, earning 80 xp of training!
4 days ago: Maat gained 2 in endurance. (seniority)
7 days ago: Your pronostic for tournament #2 was the best, tied with 4 other teams out of 5 betting teams. With 3 good results out of 3 fights, your winnings are doubled and you get the jackpot of 65 Cr.!!!.
7 days ago : Your pronostic for the tournament n°1 was the best out of the 7 betting teams! With 3 good pronostics out of 3 fights, your winnings are doubled and you get the jackpot of 270 Cr.!!!.

--TEAM STATISTICS

--FIGHTERS STATISTICS

--OTHERS

FIGHTERS

Tout est déjà traduit ailleurs

EQUIPMENT

Bon, là, mieux vaut traduire la page du magasin dans un nouveau post quand la traduction des menus sera terminée.

--UPGRADES

Joker! Les info-bulles, c'est pénible à traduire parce que je ne peux pas copier-coller le texte.

--CUSTOMIZATION

Avatar:

  Change the avatar of your team (max 140x92 and 40KB, only in gif, jpg or png format) :

Browse (bouton) No file selected
Submit (bouton)


Description:


Restitution :


-- -- -- MON CLAN

MY CLAN

3783 Fans
YYY credits
5 members
The semi pedestrians
You are clan manager.
Membership: None pending
Clan Combat: Open (0/4)
Alliance: Return of the Flame
Daily theoretical gain: 13 Cr.
Weekly membership fee: 5 Cr.

--CLAN

News . Fame . Victory & Defeats . Teams . Fighters & Deaths (Les menus Flash ne fonctionnent pas chez moi à partir de Gloire (Fame) )

Today : Your clan earns 43 Cr. ( attracting crowds : 40 Cr., sponsors : 3 Cr.).
Yesterday: Your clan earned 43 Cr. ( attracting crowds : 40 Cr., sponsors : 3 Cr.).
2 days ago : Your clan earned 68 Cr. ( attracting crowds : 40 Cr., membership fee : 25 Cr., sponsors : 3 Cr.).
3 days ago : Your clan earned 43 Cr. ( attracting crowds : 40 Cr., sponsors : 3 Cr.).

--MEMBERS

Team . Member . Manager . Glory . Activity . Last Login
XX . yes/no . yes/no . XX . inactive / not very active / active / well active / very active . Format de la date: comme en français pour les britanniques, année/mois/jour pour les américains, au choix.

HISTORY

2022-10-01,15:21: Oxyres has approved the membership of Atanarjuat (Ancient Gods Team) to the clan.
2022-05-09,14:00: Oxyres has promoted Gazdag (Corporation Team) to Clan Manager.

--STRATEGY

Send a news message to : My Clan / Allies / My Clan & Allies

Decide on a secret alliance with :

Allied fighters are considered like members of your clan in combat. Allies can't kill your clan's fighters.

List of clans that have made a secret alliance with your clan : XXX

--UPGRADES

Attracting the Crowds Mastering the Ways Equipping the Clan Building


Attracting crowds Mastering the Ways Equipping the clan
Build
Lvl 1 Member Badges Meditation Mats Special Level 1 Clan Implants Large Field
Lvl 2 flyer press technological altar special clan implants level 2 Small buildings
Lvl 3 Publication Lab Psychic Chapel Level 3 special clan implants Large buildings
Level 4 Communications Agency University of the Ways Level 4 special clan implants Fighter Annex


HISTORY

2022-08-16,18:42: Oxyres has purchased the clan upgrade Communication Agency.

--FINANCES

3 sponsors trusted your clan (+ 3 credits per day for the clan)

Set the contribution XXX to Cr. per week and per Team.

Give YYY Cr. To the team ZZZ (nom de l'équipe et quantité de crédits inversés)
OU
Give to the Team ZZZ the amount of YYY Cr. (ça fait un peu bizarre mais c'est compréhensible et il n'est pas nécessaire d'intervertir les deux sélections)

Make the transfer (boutton)

HISTORY
2022-12-01,09:54: Oxyres has set the clan's weekly contribution to 0 Cr.
2022-10-27,07:12: Atanarjuat has transferred 26 Cr. to the Team: Anciens Dieux

--CLASH OF THE CLANS

The Clash of the Clans will take place on the 06th of the month.
Registrations are closed.

None of our fighters are registered.

2 clans registered : XXX, YYY

HISTORY
2022-09-25,07:59 : Gazdag has registered the fighter Sniffleur (Corporation's team) for the clan's battle.

--CUSTOMIZATION

Avatar:

Change the avatar of your clan (max 90x90, 6KB, only in gif format) :

browse (bouton): No file selected
save (bouton)

Information for potential candidates :

Is the clan interested in recruiting? yes/no

Recruitment message: XXX

HISTORY
2021-07-15,01:02: Oxyres has changed the recruitment status.
2021-07-14,12:47: Oxyres has changed the clan's description.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Dim 4 Déc 2022, 10:30

Bon, j'ai édité le message précédent. A priori les menus sont traduits dans les grandes lignes.

Ce qu'il reste à traduire:
  • Les Règles Expert
  • Les Messages de Mohja
  • Les info-bulles des améliorations clan & écurie
  • Les équipements

Le menu "mon compte" en anglais me semble bien fonctionner.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Dim 4 Déc 2022, 11:06

De mon côté j'ai avancé un peu, avec un menu de sélection de langue en page d'accueil avant de se logguer et normalement un envoi de mail en langue anglaise pour l'inscription, mais que je ne peux pas encore tester. J'en profiterai surement pour tester les problèmes avec gmail... Quand je ferai ça, vous verrez sans doute plein de nouvelles équipes débarquer (le temps de tester).

J'ai aussi traduit tout le menu de gauche, et la page où on crée le nom de son écurie.

J'ai changé de logiciel pour les images, et parfois je ne peux pas mettre à jour les images originales avec la même couleur, le même filtre ou la même police, mes travaux entraîneront donc quelques modifications visuelles mineures.

C'est quand même hyper long à faire... Pour le moment, ce que tu traduits, c'est 50% de ce qu'il y a réellement à traduire dans chaque page (tu n'y peux rien, il y a plein de choses que tu ne peux pas forcément voir). La traduction n'étant pas le plus chronophage, bien évidemment, mais plutôt la modification du code et parfois quelques complexités supplémentaires à régler.

En tout cas merci, ça m'aide beaucoup, tes traductions !

PS : on est d'accord, tu n'as pas traduit la page d'accueil, celle où on s'inscrit ? (ou j'ai pas trouvé ?)
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Dim 4 Déc 2022, 19:12

Wow, je ne pensais pas que tu étais si avancé.

En effet, je n'ai pas traduit la page d'accueil, je vais créer un multi éphémère et traduire la page d'accueil + de création d'écurie à partir de demain.

Edit: en fait, j'ai du temps là, je commence ce soir la page d'accueil.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Dim 4 Déc 2022, 19:52

PAGE D'ACCUEIL

-- Bannière Titre
Will you overcome the challenges of the Eternal Arena and achieve glory?

-- -- --

CHALLENGERS IS A GLADIATORIAL COMBAT AND MANAGEMENT GAME
ARE YOU A NEW PLAYER ? PLEASE REGISTER : THE GAME IS 100% FREE !
REGISTRATION FORM - FREE
You too, build your own team of gladiators to face the challenge!
Username* :
Password* :
Email* :
Patronage :
* Check the box if you accept the Terms of Service
* Mandatory fields
GAME FEATURES
Become the manager of a team of gladiators!
You create, train, equip and define the battle tactics of your gladiators.

Free to play
The game is 100% free: talent only decide the winners!

Play at your own pace!
You log in whenever you want, for as long as you want (10-30 minutes a day is enough).

A real tactical game
You will learn to master the rich tactical management system to win your fights.

Very varied fights
Duel (1 vs 1), challenge (1 vs many), team duel (many vs many), survivor (1 vs 1 vs 1 vs 1 ...), team survivor, tournaments and clan's fights.

Clans and alliances
The clan and alliance management system is integrated in the game. Don't stay without a clan!

Getting to grips with the game
This is a rich game, and mastering it 100% is a real challenge to your intelligence. Don't panic! Helpers, tutorials and players are there to accompany you when you start!

A turn-based game
You manage your team during the day. BATTLES ARE RESOLVED AUTOMATICALLY AT NIGHT!

This game is not for :
- those who don't have the courage to read the explanation messages (you will be lost)
- those who want to be the best after 3 days in (you will quickly understand that you need a lot of perseverance)

You should have a lot of fun playing if :
- you like long term games
- you like to discover new things in a game even after several months.
- you like the idea of belonging to a clan or starting your own
- you like to play against other players and beat them (or the other way around)

Enjoy your game!

Mohja

---------- MENU DE DROITE

STATISTICS OF THE DAY
18 players logged in
27 registered players
216 motivated fighters
53 fights in progress
3 active topics on the Agora
4 active topics on the forum
LAST REGISTERED PLAYERS
Bikko
Ulysses
MagosIceberk
Groumf
MrP

PARTNERS
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Lun 5 Déc 2022, 08:36

Atanarjuat a écrit:Wow, je ne pensais pas que tu étais si avancé.

En effet, je n'ai pas traduit la page d'accueil, je vais créer un multi éphémère et traduire la page d'accueil + de création d'écurie à partir de demain.

Edit: en fait, j'ai du temps là, je commence ce soir la page d'accueil.


C'est juste que je ne fais pas dans le même ordre que toi. Merci pour la traduction de cette page.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Lun 5 Déc 2022, 11:00

J'ai remarqué quelques "problèmes" avec le multi que je viens de créer pour la traduction.
L'autre va être supprimé, celui là a des profils plus défensifs pour ne pas trop martyriser les nouveaux venus, j'y étais allé un peu fort avec Achille et Héraklès mais ils sont censé être quasi-invincibles, c'était plus fort que moi. :mrgreen:

Les bugs:
- Le menu mon compte est vide, tous les textes sont invisibles sauf le langage, une fois la langue sélectionnée, tout redevient normal. C'est peut-être voulu mais c'est un poil étrange.
- Dans mon écurie / apparence, la partie inférieure est invisible/bloquée à partir de la moitié de la boite de description, qu'on ne peut donc plus modifier --> uniquement avec le multi Elysée, ça fonctionne sur ce compte.
- Sur la page de création de l'écurie: "Nom de votre écurie" est très peu visible.
- Sur la page d'accueil, la case à cocher pour créer le compte (conditions d'utilisation) est totalement invisible, il est possible de perdre des joueurs à l'inscription à cause de ça (quelqu'un qui tenterait une ou deux fois puis abandonnerait)
Dernière édition par Atanarjuat le Lun 5 Déc 2022, 11:39, édité 1 fois au total.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Lun 5 Déc 2022, 11:14

-- -- --Page de création de l'écurie et création de gladiateurs.

CREATION OF YOUR TEAM

Under a bloody red sky, a new team started to forge a name for itself

Name your team (très peu lisible)

Description in a few words

confirm (button)


-- -- --Création d'un combattant

Name Type Temperament
80 training points and 170 skill points in the 5 disciplines.
40 training points, 490 skill points in one random discipline, 150 skill points in the other 4 disciplines.

Description
Choose a value between 5 and 17 for each characteristic.
The total of the characteristics must be equal to 70.
REF SOU PUI RES END ENE
Total
70/70

Select the favorite characteristic:
will be easier to train.
Choose a starting bonus:
Creation impossible: please give your fighter a description
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Mer 7 Déc 2022, 12:14

-- -- --MESSAGES DE MOHJA

MESSAGES FROM MOHJA


--Mohja vous souhaite la bienvenue
Mohja Welcomes you.


Welcome!

I am Mohja, Challeners' fights organizer.

You'll sometimes get messages from me and might get a reward when you mark it as read. (Points importants à surligner en vert à mon avis comme c'est fait pour le message suivant pour motiver les joueurs à LIRE, surtout les plus jeunes)

The first step is to create your Team and start recruiting Fighters. Please check My Team menu.

Need help? Please check the forum, forum menu from the left sidebar (same login credentials as in the game).
You'll be able to get in touch with me and the other Lanistas, talk about the game and get some tips.


--Vous voilà propriétaire d'une écurie !
You're the owner of a brand new gladiator's team!


Your team will probably be the talk of the town in a few months!

In My Stable screen, there are a few important actions I recommend you take:
Buy a new fighter.
Allocate fan boosts to your fighters (gain experience each morning after the fights are resolved)
Buy some equipment
Choose a free team upgrade that will bring you bonuses in the next few weeks
Expand your team accommodation to buy more fighters
Add an avatar to your team


--Premier déménagement !
Moving in?


Here you are in a bigger home!

You'll notice that a bigger accommodation allows you to house more fighters. But the bigger it is, the more expensive it is: the next ones cost 300, 800, 1700...

So I recommend you to save money regularly to be able to expand: the more fighters you have, the more powerful and richer your team will be!

One last thing: the first 4 fighters are free, but the cost of buying a fighter increases by 100 credits for each additional fighter.


--Signification des attributs
Meaning of the attributes

Your fighter has attributes (ACT, TOU,...). These are calculated from the characteristics of your fighter (REF, SOU...).

Here are some explanations to understand their role:
ACT (action): duration (in seconds) between two actions of the fighter. It is therefore his speed!
ESQ (dodge): it is used in opposition to the TOU of the opponent who attacks physically
TOU (touch): used to hit an opponent (against his ESQ) or to parry him (against his TOU);
DEG (damage): amount of LIFE points removed from the opponent for each successful attack;
LIFE (life) : amount of DEG that can be taken before falling ko of life;
ARM (armor) : reduces the amount of DEG points received with each hit;
SUR (survival) : if the LIFE drops below this threshold, there is a risk of dying (increasing with the age of the fighter) ;
FAT (fatigue) : each action performed and suffered decreases the fatigue ; at zero, one falls from exhaustion


--Signification et utilisation des Voies
Meaning and use of the Disciplines

A first level in a discipline, congratulations!

Do you know the meaning of the disciplines? Here is a small summary table:
Disciplines Description
Survival To survive longer in the face of danger, to know how to heal the body during of a fight, to reduce the risks of dying.
Defense Anticipate the opponent's blows, better withstand them.
Illusion Influence the behavior of others to better succeed in one's own actions.
Time Act faster, slow down others, anticipate actions.
Blades Use of powerful weapons; techniques to better hit.


In each fight, only two disciplines can be used. These two disciplines determine which passive skills can be used.
Only these two disciplines will improve at the end of the fight. Thus, to progress in a discipline, you must use it!

This first level in a discipline allows you to access skills. To learn a skill, use the experience gathered in the related discipline (called xp to spend). You start with 4 skills available for learning for each discipline (1 passive and 3 active).
Finally, when you reach level 20 in a discipline, you unlock an additional passive super skill.

--Première journée pour votre écurie !
First day for your team!

You have just spent your first day. If you didn't hang around, you have already acquired a fighter, and probably he is already in combat state, in the physical preparation phase.

The physical preparation phase allows you to know the physical characteristics of the participants in the fight (not equipped). It also allows you to train yourself before the fight and to equip yourself.

The tactical preparation phase corresponds to the entrance into the arena: you can see much better how the participants of the fight will be (their attributes are calculated on the basis of their natural characteristics increased by their equipment). Be careful, your player can't change his equipment or train physically anymore. However, you can give him tactical instructions (this is a good time to do that!).

As you can see, fighters don't fight every day. Don't forget to get a second fighter as soon as possible!


--Signification tactique - fonctionnement général
Tactics - how to?

Targeting is solved in the following order:

1) Tactics priority goes from top to bottom (from 4 to 1).
It stops when reaching the first matching condition aka "If". If no condition is met and the fighter is not already targeting someone, the default tactic is applied.
Beware of this particularity: the fighter chooses a target (action + target) only if a condition is met or if he does not already have a target.

2) The corresponding action is applied (action with the appropriate skill).

3) Targets (if the action requires targeting) a fighter :
- From a given group (my opponents, my team, me, my current target...)
- Whose characteristic comes closest to a value (the value being expressed as a % of the highest value in the fight, a percentage that can be found in the combat radars).

To conclude, be really careful if you want to use intricate tactics. Keep it very simple and check what works, ask questions on the forum when you don't understand something.


--Signification tactique - ciblage
Tactics - targeting

Targeting is done on the fighter(s) of the same group (an opponent, a teammate...).
The one (or the ones, in case of a tie) being the closest to the aiming criterion will get an aiming bonus.

The aiming is done on a percentage of a characteristic. 100% is the highest characteristic of all the fighters in the ring.

So, if your fighter aims at 40% in fatigue, he aims at the fighter with a fatigue currently closest to 40% of the highest start value among all fighters (and not 40% of the starting fatigue).

Note that the radars gives you the attributes and percentages of each fighter (just move the mouse over the radars of the fighters) at the beginning of each round.

Note: the comparison is made on the base characteristics, i.e. without skills bonus or malus.


--Signification tactique - appartenance
Tactics - affiliations

Affiliations allows to target specific groups of fighter.

- an opponent: any fighter who is not part of the fighter's team
- a teammate : a member of the fighter's team excluding the fighter himself
- a member of my clan: any fighter belonging to the fighter's clan (and allied clan), excluding the fighter himself
- a non-clan opponent: any opponent not belonging to the clan of your fighter
- an assailant: any fighter currently targeting the fighter and not belonging to his team
- anyone : anyone excluding the fighter himself
- my current target: the fighter's current target
- me: the fighter himself

Note that if nobody matches the chosen membership, the fighter will target by default all his opponents in case of aggressive action, or his teammates otherwise.


--Signification tactique - bonus et malus de ciblage
Tactics - targeting bonuses and malus

Targeting bonuses and malus are displayed in the GAME MECHANICS menu from the sidebar.
Targeting bonuses and malus fall into two categories:
- active targeting : bonus or malus given to the targeted fighter(s)
- passive targeting : bonus or malus attributed to each fighter when targeting

Let's take an example. Your fighter A is in a team duel, with B as a teammate and C and D as opponents.
A targets an opponent with 0% fatigue.
Then A will target a fighter belonging to the opponents group, i.e. C or D.
If C is the one with the least fatigue, then C is targeted. He gets an active targeting bonus, to which we add C's passive targeting bonus (0 by default).
D has too much fatigue to be targeted, so he only gets his passive bonus (0 by default).
Conclusion : A will head toward C.


--Signification tactique - précisions sur le ciblage
Tactics - targeting details

Now that you understand the principle of targeting, I need to explain a few more things.

Riposte
If A chooses to go to C, then C, when ready to act, will have a bonus to target A (if A is part of C's targeting group). This is a riposte bonus.

Skill
Depending on the active skill used, a fighter will get a bonus (depending on the skills involved, it could be a small bonus or a significant one) or malus for active and/or passive targeting. Please refer to the Info page for details on bonuses.


--Signification tactique - exemples de tactiques
Tactics - examples of tactics

Now you have enough experience to perform quite complex tactics.

I will give you some simple examples.

My fighter has 50 in starting fatigue. I want him to rest from 5 in fatigue and to resume the fight if he is at 25 in fatigue.
tactic 2 : if I am above 50% in fatigue, then I attack an opponent ...
tactic 1 : if I am less than 10% of fatigue, then I rest
default tactic : I attack an opponent...

You will notice that there is an essential mechanism: if no condition is met, we continue with the current action. Thus, at the beginning we start by attacking (tactic 2) until we reach 10% in FAT (even if the condition of tactic 2 is not met anymore, no other condition is met, so we continue on tactic 2). At 5 in fatigue, tactic 1 is activated (10% of 50 in fatigue), and your fighter will rest. He will continue, even if he goes back above 10%, until he reaches 50% in fatigue.
In which case the default tactic will be applied? If while fighting (tactic 2 applied) he is between 6 and 24 in fatigue and his opponent falls ko, he will change his targeting and as no conditions apply, he will apply the default tactic.

I hope this example will inspire you to make some nice tactics!


--Utilisation des compétences
Using skills

A first level in a skill!

There are two types of skills:
- active: give access to new tactical actions; their effects are applied when used (meaning the actual action, not when targeting an opponent)
- passive : applied automatically before the beginning of each round

Reminder : only the passive skills linked to the 2 selected disciplines are effective at the beginning of the fight.
Dernière édition par Atanarjuat le Sam 17 Déc 2022, 10:48, édité 6 fois au total.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Mer 7 Déc 2022, 15:33

Bon, j'ai publié quelques mises à jours sur la langue, mais j'ai des modifs à apporter suite à tes retours (certaines traductions que je n'ai pas fait pareil, et je préfère les tiennes).
En attendant, on peut désormais choisir la langue sur la page d'accueil, et quand on s'inscrit c'est la langue choisie dans la page d'accueil qui est enregistrée par défaut pour le profil de l'utilisateur (une fois connecté).
J'ai pas fini la page d'accueil, cependant (et j'y ai déjà pourtant passer des heures).
A noter que j'ai aussi traduit le mail de confirmation (tu n'y as pas pensé ;) ). Tu me corrigeras, si tu refais un essai (si tu valides pas, le compte est supprimé dans la nuit qui suit).
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Mer 7 Déc 2022, 18:22

Une question : dans le menu mon compte, tu parlais de "referral", et dans l'encart d'inscription, tu parles de "patronage". Du coup, est-ce qu'il ne faudrait pas utiliser le même mot partout, car on parle de la même chose...
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Ven 9 Déc 2022, 15:04

Siii.
C'est de ma faute, je savais qu'il fallait que je regarde quel terme reprendre, referral, c'est mieux, patronage, c'est un mécénat.

J'ai des problèmes de connection depuis 48 heures, à priori, c'est terminé mais qui sait?
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Sam 10 Déc 2022, 13:50

Une question : tu n'as pas traduit le didacticiel quand tu as créé une nouvelle écurie ? (celui qui commence avec Lukol et qui s'affiche en haut de l'écran)

Exemple du 1er :

Welcome to Challengers, xxxx!

My name is Lukol, and I'm gonna help you get your team yyyy started right.

You can shut me down at any time in the My Account menu.
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Sam 10 Déc 2022, 16:32

Traduction du Tutoriel (voir page suivante)

Traduction:

Welcome to Challengers, test2!

I'm Lukol, and I'll help you get your TTest team off to a good start.

You can dismiss me at any time in My Account menu.

--
In the upper left corner, you'll find general information about your team.
Your team: you already own 200 credits (the game currency).
Your clan - very important, but we'll talk about it later.
And in the upper right corner a button to log out of the game.

--

Now let's take a closer look at My Team menu and buy your first gladiator!

Look further down in the Fighters sub-menu: you don't have a fighter yet. You need to hire one! And for free!

Click on the "Buy (0 Cr)" button
Dernière édition par Atanarjuat le Jeu 22 Déc 2022, 10:07, édité 1 fois au total.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Dim 11 Déc 2022, 18:57

Petite mise à jour des travaux faits cette semaine. Il est possible que je n'avance pas beaucoup plus sur cette fin d'année...
Tant de choses à traduire... quel boulot de dingue. :wallbash:
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Dim 11 Déc 2022, 20:22

Ouais, c'est du taf.

Pas de problème, je vais continuer de traduire les messages tranquillement, le temps que tu reprennes, ce sera fait et il ne me restera plus que les règles expert et l'équipement.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Lun 12 Déc 2022, 13:23

Salut. Je suis en train de me pencher sur les caracs et attributs.
Je voulais proposer des choses un peu différentes que ce que tu proposes :
Français -> Anglais

REF -> REF

SOU -> AGI

PUI -> STR (Strength me semble est le plus exact pour traduire la Puissance)

RES -> RES

END -> END

VIT -> VIT (je me suis demandé si SPD n'aurait pas été mieux pour "speed", tu me diras ce que tu en penses)

ENE -> ENE

ACT -> ACT

ESQ -> DOD (je propose plutôt DOD pour Dodge, ce qui me semble le plus exact)

TOU -> RCH (je trouve que plutôt que TOU ou THC, le plus juste est la traduction "to reach", car c'est le niveau qui permet de toucher, ou pas, ça n'augmente pas les chances de toucher).

DEG -> DMG

VIE -> HP (Health Points, tout simplement)

ARM -> ARM

SUR -> SUR

FAT -> FP (Fatigue Points, pour faire écho à HP)

Comment traduirais-tu "Equiper" (le bouton pour équiper le matériel) ? "Suit up" ?
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Re: Traduction en cours

Messagede Atanarjuat » Lun 12 Déc 2022, 14:24

Mohja a écrit:Salut. Je suis en train de me pencher sur les caracs et attributs.
Je voulais proposer des choses un peu différentes que ce que tu proposes :
Français -> Anglais

REF -> REF

SOU -> AGI

PUI -> STR (Strength me semble est le plus exact pour traduire la Puissance)

RES -> RES

END -> END

VIT -> VIT (je me suis demandé si SPD n'aurait pas été mieux pour "speed", tu me diras ce que tu en penses)

ENE -> ENE

ACT -> ACT

ESQ -> DOD (je propose plutôt DOD pour Dodge, ce qui me semble le plus exact)

TOU -> RCH (je trouve que plutôt que TOU ou THC, le plus juste est la traduction "to reach", car c'est le niveau qui permet de toucher, ou pas, ça n'augmente pas les chances de toucher).

DEG -> DMG

VIE -> HP (Health Points, tout simplement)

ARM -> ARM

SUR -> SUR

FAT -> FP (Fatigue Points, pour faire écho à HP)

Comment traduirais-tu "Equiper" (le bouton pour équiper le matériel) ? "Suit up" ?



Equiper: Equip (suit-up ou mieux gear up marche mais equip est utilisé par 95% des Jeux de Rôle en anglais)

Il y en a deux qui sont assez bizarres dans ta liste:

VIT > VIT à quoi correspond le VIT en anglais?
Alternatives: Quickness (QCK? ), Rapidity (RPD? ), Alacrity (ALA? ), Swiftness (SWI? SWF? ), Celerity (CEL? CLY?)

TOU -> RCH.
Je ne suis pas certain de suivre ton raisonnement, TOU, c'est exactement les chances de toucher de base, opposé à l'esquive +/- les bonus des compétences des deux côtés et un bonus aléatoire d'1D6 de chaque côté.
Reach, c'est la portée plus que le toucher, par exemple, les armes d'hast comme les hallebardes sont classifiées "Reach weapons".
Enfin, en y réfléchissant, si ta portée n'est pas suffisante, tu ne peux pas toucher non plus, alors je suppose que ça pourrait coller.
Alternative: mis à part les classiques THACO ou THC utilisés dans les JdR, j'ai peu d'alternatives... HIT?

Tout le reste fonctionne parfaitement.
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Re: Traduction en cours

Messagede Mohja » Lun 12 Déc 2022, 17:10

Merci pour ton retour.
VIT, c'est parce que j'ai vu que tu avais mis "VIT" plus haut. Mais moi ça me paraissait bizarre, d'où la proposition de SPD (speed). J'aime bien CEL pour Celerity, je pense que je vais prendre ça.

HIT me plait bien, pour remplacer TOU. :youwell:
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Re: Traduction en cours

Messagede jacky » Lun 12 Déc 2022, 20:32

Sinon pour TOU on peut avoir ACU pour acuracy non ?

Beau boulot en tout cas
Jacky, fondateur des Jacky Brothers, entraîneur de la GF.Corp.

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